2016(e)ko urtarrilaren 6(a), asteazkena

MUSIKA ETA HEZIKETA BEREZIA

Musikoterapia helburu terapeutikoa duen artearen aplikazioa zientifikoa izango litzateke. Bere praktika, XIX. mendeko amaieratik dator, musikoek eta medikuek haien teknikak erabiltzen zituztelarik ospitale psikiatrikoaetan; baina sendatzeko gaitasuna aitortu zaio duela oso gutxi.
Antzina, Heziketa Berezia terminoa ohikoa ez zena aipatzeko esaten zen; umeari diskapazitate baten bat diagnostikatu ondoren. Hala ere, gaur egun, heziketa berezirako beharra  adin bereko umeek baino zailtasun gehiago dituenean da; ikasteko, eta heziketa instalazioak erabiltzeko adibidez. Hau esaten dugunean, ume honek laguntza pedagogiko bereziak beharko dituela esaten ari gara; hezkuntza helburuak lortzeko zailtasunak dituenez beste bide batzuk hartu beharko dituela.
Musikak edonoren bizitza lagundu eta aberasten du, beraz, heziketa bereziko ume batek giro musikal bat izan beahr du; estimuluetan kontrolatua beti ere. Honek egingo duena, hau da, esperientzia sentsorial honek sortuko duena; garapen emozional, psikofisiologikoa eta oreka soziala sustatuko ditu.
Musika hainbat era desberdinetan landu daiteke: aktiboa (umeak jolastu abestu… egiten du), harkorra (entzuterakoan) eta harkor-aktiboa interdiziplinarra (beste aktibitateen euskarri modura: marrazkia, gorputz adierazpena…).
Ume hauek ere, komunikazio arazoak dituzte, eta adierazeko eta harremantzerako orduan zailtasunak dituzte. Hau haien hiztegi urri eta hitzen erabilpen mugatuari dagokio. Musika orduan, hitzezkoa ez den komunikazio bide bat da, eta orden linguistiko eta azalpen gabeko emozio eta akzio adierazpenean oinarritzen da; beraz, umeak harreman eta bere sentimenduak adierazteko bidea aurkitzen du.
Sarritan, umeak badaki bere garapena besteena bezalkoa ez dela, eta honek autoestimuan dauka eragina. Hala ere, musikarekin, besteek bezain aktibitate berdinak egin ditzaketela jakinda, taldekide sentitzen hasten dira integrazioa sustatuz. Musikak adaptazio sozialera laguntzen die.

Musika, soinua, erritmoa, dantza… originaltasunaren, espontanitatearen, erreakzio gaitasunaren, autonomiaren mugimenduaren, umearen sormenaren… elementu moduan erabiliz, nortasunaren ooreka lortu genezake. Honela, musika ez da pedagogía terapeutikoan soilik geratzen, baizik eta, umeak mundu alaiago batera bideratzen ditu.

Hona hemen adibidea:


iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina