Musikoterapia helburu terapeutikoa duen artearen aplikazioa
zientifikoa izango litzateke. Bere praktika, XIX. mendeko amaieratik dator,
musikoek eta medikuek haien teknikak erabiltzen zituztelarik ospitale
psikiatrikoaetan; baina sendatzeko gaitasuna aitortu zaio duela oso gutxi.
Antzina, Heziketa Berezia terminoa ohikoa ez zena aipatzeko
esaten zen; umeari diskapazitate baten bat diagnostikatu ondoren. Hala ere,
gaur egun, heziketa berezirako beharra
adin bereko umeek baino zailtasun gehiago dituenean da; ikasteko, eta
heziketa instalazioak erabiltzeko adibidez. Hau esaten dugunean, ume honek
laguntza pedagogiko bereziak beharko dituela esaten ari gara; hezkuntza helburuak
lortzeko zailtasunak dituenez beste bide batzuk hartu beharko dituela.
Musikak edonoren bizitza lagundu eta aberasten du, beraz,
heziketa bereziko ume batek giro musikal bat izan beahr du; estimuluetan
kontrolatua beti ere. Honek egingo duena, hau da, esperientzia sentsorial honek
sortuko duena; garapen emozional, psikofisiologikoa eta oreka soziala sustatuko
ditu.
Musika hainbat era desberdinetan landu daiteke: aktiboa
(umeak jolastu abestu… egiten du), harkorra (entzuterakoan) eta harkor-aktiboa
interdiziplinarra (beste aktibitateen euskarri modura: marrazkia, gorputz
adierazpena…).
Ume hauek ere, komunikazio arazoak dituzte, eta adierazeko
eta harremantzerako orduan zailtasunak dituzte. Hau haien hiztegi urri eta
hitzen erabilpen mugatuari dagokio. Musika orduan, hitzezkoa ez den komunikazio
bide bat da, eta orden linguistiko eta azalpen gabeko emozio eta akzio
adierazpenean oinarritzen da; beraz, umeak harreman eta bere sentimenduak
adierazteko bidea aurkitzen du.
Sarritan, umeak badaki bere garapena besteena bezalkoa ez
dela, eta honek autoestimuan dauka eragina. Hala ere, musikarekin, besteek
bezain aktibitate berdinak egin ditzaketela jakinda, taldekide sentitzen hasten
dira integrazioa sustatuz. Musikak adaptazio sozialera laguntzen die.
Musika, soinua, erritmoa, dantza… originaltasunaren,
espontanitatearen, erreakzio gaitasunaren, autonomiaren mugimenduaren, umearen
sormenaren… elementu moduan erabiliz, nortasunaren ooreka lortu genezake.
Honela, musika ez da pedagogía terapeutikoan soilik geratzen, baizik eta, umeak
mundu alaiago batera bideratzen ditu.
Hona hemen adibidea:
iruzkinik ez:
Argitaratu iruzkina