Gaur, irudiak hezkuntzan duen garrantziari buruz hitz egingo dizuet.
Hezkuntza, irudia ikasle zein irakasleentzako baliabide
eta euskarri oso garrantzitsua da.
Hainbat abantaila izan ditzake:
- Ikaslea bere ikaste-garapenaren protagonista sentitu daiteke. Jarrera aktibo bat bultzatzen du, irudi baten aurrean irakaslearen jarraibideak entzun ez ezik, haren zentzu eta esanahaiak bilatzen ditu, eta beste ikaskideekiko elkarreragina sustatzen da, irudiak dituen hainbat pertzepzio aztertu nahian.
- Irudiak ikasteko interesa sortzen du.
- Paper oso garrantzitsua du eta Heziketa Berezian beharrezkoa da.
- Aukera didaktiko anitzak eskaintzen ditu.
- Sormena ahalbidetu eta sustatzen du.
- Ikaslearen aktibitate emozionalaren hainbat aspektu aberasten ditu.
- Ulertzen lagundu eta informazioa eskaini eta bideratzen du. Irudiak komunikatzeko gaitasuna du.
Bestalde, hainbat desabantaila dituela ere esan
dezakegu:
- Irudien erabilera jarraia sormena mugatzeko helmuga bihurtu daiteke.
- Irudia testua baino deigarriagoa izaterakoan arreta galtzea gertatu liteke.
- Garrantzitsua da aipatzea irudi bat bere baitan ez dela beti nahikoa, hitzak oso garrantzitsuak dira azaltzen laguntzeko, eta begiratzen ari garena ikusi eta ulertu ahal izateko.
Testuliburuetan oso ohikoa izaten jarraitzen du
irudiek 2. plano bat izatea, hitz eta testuei dagokienez; hau da, funtzio ilustratibo
bat. Antzina, irudiek eta
ikus-entzunezkoek zeukaten garrantzia oso txikia zen; eta hau, persona askok
daukaten mezuak interpretatzeko eta trebetasun interpretatibo, hausnartzeko
trebetasuna eta trebetasun kritikoa garatzeko gaitasun faltari dagokiola esan
ohi da.
Eskola izan behar da ikus-entzunezko mezuak hobeto
ulertzera lagundu behar gaituen lehena; hauek era masibo batean heltzen ari
direlako. Mezuen eta ikus-entzunezkoen sarrerak, irakasleak erabiltzen dituen
funtzio eta estrategiak aldatu ahal eta behar ditu.
Informazio gehiago jakiteko nahian, klikatu hemen.
Irudiaren adibide bat ikusteko hemen duzue liburu bat:
iruzkinik ez:
Argitaratu iruzkina